Customer Service & Logistics Manager Abrasives EMEA
Calderys
Villach, Austria
vor 6 Tg.

The Company

The world leader in mineral-based specialty solutions for industry, with over 16,000 employees and over 200 sites worldwide, Imerys delivers high value-added, functional solutions to diversified set of industrial sectors, from processing industries to consumer goods.

The Group draws on its knowledge of applications, technological expertise and its material science know-how to deliver solutions based on beneficiation of its mineral resources, synthetic minerals and formulations.

These contribute essential properties to customers’ products and performance, including refractoriness, hardness, conductivity, opacity, durability, purity, lightness, filtration, absorption and repellency.

Imerys is determined to develop responsibly, in particular by fostering the emergence of environmentally-friendly products and processes.

The Position

Customer Service & Logistics Manager Abrasives EMEA

We are looking for

Location : Villach (Full-time)

Your tasks and responsibilities :

Manage and coordinate local customer service & logistic teams in different european locations

Assure a proper customer relations management process

Ensure the continuous improvement of processes and proactively propose solutions for external & internal customers’ pain points

Guarantee a robust communication process towards customers, ensuring smooth, regular and update communication flows

Support and develop logistic networks to have a best-in-class quality of service & business processes

Study distribution optimization to improve cost efficiency & quality of service

Contribute to Master Data Quality in all relevant ERP systems

Actively support the neighboring functions such as sales, operations, finance, etc.

Support and / or lead the implementation of customer related transversal projects

Your qualifications :

Bachelor Degree or Diploma specialisation in Commerce / Logistics

10 years experience in customer service & logistics management in an international environment

Knowledge of SAP would be a plus (esp. S4 / Hana)

Customer focus and service orientation

Team and change management

Effective interpersonal and communication skills

Strategic thinking and ability to challenge the status quo

Fluent in German and English

We offer you :

Performance-based remuneration

Exciting work in a dynamic team

Training opportunities in an international environment

Attractive social and additional benefits (e.g. canteen, life insurance, home office option)

We offer a minimum compensation according to CBA of € 4.500 gross but with willingness to pay additional according to experience and qualifications.

Join the team and Discover what you re made of!

Aktuell suchen wir ..

Standort : Villach (Vollzeit)

IHRE AUFGABEN :

Leitung und Koordination der Customer Service und Logistik Teams an verschiedenen europäischen Standorten

Sicherstellung eines starken Kundenbeziehungsmanagement Prozesses

Kontinuierliche Verbesserung von Prozessen und proaktive Lösungsfindung für externe und interne Kundenprobleme

Stärkung eines robusten Kommunikationsprozesses zu Kunden, um einen reibungslosen, regelmäßigen und aktuellen Informationsfluss zu gewährleisten

Unterstützung und Weiterentwicklung des logistischen Netzwerks, für erstklassige Servicequalität und Best-in-class Geschäftsprozesse

Analyse der Optimierungspotenziale in der Lieferkette zur Verbesserung der Kosteneffizienz und der Servicequalität

Mitwirkung an einer hohen Stammdatenqualität in allen relevanten ERP-Systemen

Starke Vernetzung mit und Unterstützung der benachbarten Funktionen wie Vertrieb, Produktion, Finanz, etc.

Unterstützung sowie Leitung von kundenbezogenen, übergreifenden Projekten

ANFORDERUNGEN :

Bachelor-Abschluss oder Diplom-Fachrichtung Handel / Logistik

10 Jahre Erfahrung im Kundenservice & Logistikmanagement in einem internationalen Umfeld

SAP-Kenntnisse sind von Vorteil (insb. S4 / Hana)

Kundenfokus und Serviceorientierung

Team- und Veränderungsmanagement

Effektive zwischenmenschliche und kommunikative Fähigkeiten

Strategisches Denken und die Fähigkeit, den Status Quo zu hinterfragen

Fließende Deutsch- und Englischkenntnisse

WIR BIETEN :

Leistungsorientierte Entlohnung mit guten Perspektiven in einem internationalen Unternehmen

Spannende Tätigkeit in einem dynamischen Team

Weiterbildungsmöglichkeiten in einem internationalem Umfeld

Attraktive Sozial- und Zusatzleistungen (z.B. Kantine, Lebensversicherung, Home-Office Möglichkeit)

Wir bieten Ihnen für die Position ein marktkonformes Bruttomonatsgehalt lt. Kollektivvertrag ab 4.500 EUR (Stand per 01.

05.2021). Es gibt die Bereitschaft zur Überzahlung abhängig von einschlägiger Berufserfahrung und / oder Qualifikation.

Imerys Fused Minerals Villach GmbH, Seebach 2; 9523 Villach,

Melde diesen Job
checkmark

Thank you for reporting this job!

Your feedback will help us improve the quality of our services.

Bewerben
E-Mail
Klicke auf "Weiter", um unseren Datenschutz-und Nutzungsbestimmungen zuzustimmen . Du kriegst außerdem die besten Jobs als E-Mail-Alert. Los geht's!
Weiter
Bewerbungsformular